Voordelen van hybride rijden

Hybride rijden

Het Toyota Hybride systeem is op dit moment de economisch meest verantwoorde oplossing voor vermindering van de CO2 uitstoot en het fijnstof probleem.

De voordelen:

– Aanschafprijs maar weinig hoger als een vergelijkbare benzine auto.
– Ook als occasions betaalbaar en al ruim verkrijgbaar.
– Lager brandstof verbruik, waardoor de brandstofkosten en de CO2 uitstoot lager zijn.
– Standaard automaat die zeer comfortabel is door traploos te schakelen.
– Veel trekkracht bij wegrijden door intelligent samenwerken brandstof en elektromotor.
– Geen dieselmotor, dus fijnstof uitstoot is nihil.
– Lagere onderhoudskosten door onderhoudsvrij elektrosysteem.

Hoe werkt nu zo’n Toyota Hybride systeem ?

De Toyota Hybride heeft een benzine en een elektromotor die elkaar op een intelligente manier aanvullen. De auto kan ook elektrisch rijden maar dat is niet het doel van het systeem.
Het Toyota Hybride systeem is ontwikkeld om auto’s met een lagere verbruik/uitstoot te bouwen.

De BENZINEMOTOR heeft het Atkinson principe en heeft een hoog rendement. Je ziet het doordat motoren met een vergelijkbare cilinderinhoud vaak meer pk’s hebben.
Om met dit lagere vermogen toch een sportief rijgedrag te krijgen, ondersteunt de elektromotor op het moment dat dit nodig is.
De brandstofmotor draait nooit onnodig omdat bij afremmen en stilstand de benzinemotor uit wordt geschakeld.
Het resultaat is dat een hybride auto zowel in de stad als bij een constante snelheid een lager brandstofverbruik heeft.

De ELEKTROMOTOR ondersteunt in de praktijk de benzinemotor tijdens het accelereren. Dit is ideaal want het karakter van de elektromotor is dat deze bij 0 toeren al zijn maximale koppel kan leveren.
De auto kan beperkt ook volledig elektrisch rijden bij lage en constante snelheden.
Het resultaat is dat een hybride auto krachtig en soepel is bij het wegrijden en elektrisch kan rijden.

De GENERATOR laadt tijdens het rijden de hybride accu op. Ook bij het remmen wordt energy opgewekt omdat bij het eerste gedeelte van het rempedaal niet de remblokken in werking worden gezet, maar de generator de rem energy omzet in elektrische energy.
Ook het starten van de benzinemotor gebeurd met de generator.
Het resultaat is dat een hybride auto zijn eigen elektrische energy opwekt en de benzine snel start.

De CVT VERSNELLINGBAK kan middels een planetair stelsel, traploos de overbrengingsverhouding van de benzinemotor regelen, door het toerental van de elektromotor te variëren.
Het resultaat is dat een hybride auto comfortabele rijdt.

De HYBRIDE ACCU slaat tijdens het rijden en remmen elektrische energy op zodat deze bij het accelereren en elektrisch rijden weer gebruikt kan worden.
Het resultaat is dat een hybride auto zuinig met brandstof omgaat.

De POWER CONTROL UNIT zorgt ervoor dat bovenstaande systemen op een intelligente manier worden aangestuurd.
U kunt als bestuurder nog wel verschillende modes kiezen ( EV, ECO, NORMAAL en POWER ) maar het systeem regelt zelf wanneer de elektromotor ondersteuning biedt, de generator stroom levert of de benzinemotor wordt uitgeschakeld.
Dit alles met de hoge productiekwaliteit van Toyota, de praktijk wijst uit dat de onderhoudskosten van een hybrideauto op 80% liggen van een normale brandstofauto.
Het resultaat is een comfortabele auto met lage gebruikskosten.

Klik  HIER  voor het zien van een filmpje.

Neem contact met ons op

Heeft u vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail bericht.

0416 - 35 12 12 info@autobedrijfbouman.nl
Vragen of afspraak maken?

Bel 0416 - 35 12 12

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×